Esports start កំពុងរីកចម្រើនយ៉ាងឆាប់រហ័សនៅក្នុងយុគសម័យថ្មី
Esports start ជាកីឡាដែលចាប់ផ្តើមពីរវិស័យអនឡាញ ការអភិវឌ្ឍន៍នៃឧស្សាហកម្មកីឡាអេឡិតត្រូនិចមានភាពខុសប្លែកគ្នាយ៉ាងខ្លាំងពីឧស្សាហកម្មសម័យបុរាណ ដោយសារកីឡាអេឡិចត្រូនិកមិនមានរោងចក្រ មិនមានហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធរូបមន្តច្រើន។ វាក៏ស្របតាមរបៀបរស់នៅរបស់មនុស្សនាពេលអនាគត់ ដែលមានគំនិតច្នៃប្រឌិត និងមានការបំផុសគំនិតថ្មីៗ ។
ដូច្នេះហើយ ឧស្សាហកម្មកីឡាអេឡិចត្រូនិក ទំនងជានឹងរីកចម្រើនជាសកលក្នុងរយៈពេលពី 2 ទៅ 5 ឆ្នាំខាងមុខ ជាមួយនឹងប្រព័ន្ធ 5G ជាពិសេសនៅក្នុងប្រទេសចិន កូរ៉េ សហរដ្ឋអាមេរិក និងបណ្តាប្រទេសនៅអឺរ៉ុប ។ ឧស្សាហកម្ម e-sports ដែលមានជំនាញវិជ្ជាជីវៈ ដូចជាufa88khដែលជាគេហទំព័រគាំទ្រហ្គេម បានកើនឡើងយ៉ាងអធិកអធម ដំបូងឡើយវាបានកើនឡើងពីប្រទេសកូរ៉េខាងត្បូង។
ប៉ុន្តែឥឡូវនេះវាបានរីករាលដាលប្រជាប្រិយភាពរបស់ខ្លួន ទៅកាន់ប្រទេសចិនជិតខាងក្នុងកម្រិតដែលមិនធ្លាប់មានពីមុនមក ។ ឧស្សាហកម្មកីឡាអេឡិចត្រូនិក e-sports មានប្រជាប្រិយភាពកម្រិតខ្ពស់ ដែលទំហំទីផ្សារបានពង្រីកហួសពីទីផ្សារកីឡាអេឡិចត្រូនិករបស់សហរដ្ឋអាមេរិក ។ឮយោងតាមអ្នកស្រាវជ្រាវទីផ្សារ e-sports ពាក់កណ្តាលនៃទីផ្សារ e-sports ឥឡូវនេះកំពុងកើនឡើងនៅក្នុងបណ្តាប្រទេសអាស៊ី។
ការរីកចម្រើនយ៉ាងឆាប់រហ័សនៃ ក្រុមកីឡាអេឡិតត្រូនិចបានផ្តល់ឱ្យឧស្សាហកម្មកីឡា Esports របស់ប្រទេសចិននូវបញ្ហាប្រឈមថ្មីមួយសម្រាប់អ្នកផលិតហ្គេមដូចជា Supercell ដែលសង្ឃឹមថានឹងបន្តធ្វើឱ្យ Clash Royale ទទួលបានប្រជាប្រិយភាពរយៈពេល 2 ឆ្នាំ ។ បន្តប្រជាប្រិយភាពរបស់ខ្លួនដោយការវិនិយោគ នៅក្នុងលីកថ្មីដែលមានអ្នកលេងជិត 7,000 នាក់ក្នុងប្រកួតប្រជែងដណ្តើមយករង្វាន់ 1 លានដុល្លារ ។
Gen.G គឺជាក្រុមហ៊ុនបណ្តាក់ទុនរួមគ្នារវាងកូរ៉េ និងសហរដ្ឋអាមេរិក ថ្មីៗនេះបានប្តូរឈ្មោះពី KSV បានកសាងអត្តពលិកកីឡាអេឡិចត្រូនិកទៅជាជើងឯកថ្នាក់ជាតិសម្រាប់ការលេងហ្គេមអនឡាញ “Clash”។ ខណៈដែលវាចូលក្នុងទីផ្សារហ្គេមអនឡាញចិនតម្លៃ 32.5 ពាន់លានដុល្លារ ។ Gen.G តំណាងឱ្យ Generation Gaming ។
កណ្តាលនៅរដ្ឋកាលីហ្វ័រញ៉ា និងសេអ៊ូល វាគឺជាការចាប់ផ្តើមដ៏គួរឱ្យរំភើបបំផុតមួយ ហើយថ្មីៗនេះបានបង្កើតក្រុម e-esports ចល័តដែលមានអ្នកលេង 5 នាក់ដំបូងគេនៅក្នុងទីក្រុងសៀងហៃ ។ដើម្បីចូលរួមក្នុងលីក “Clash” ដែលមានបេក្ខនារីមកពី 36 ក្រុម ដែលនេះគ្រាន់តែជាការចាប់ផ្តើមប៉ុណ្ណោះ ។
ទីផ្សារកីឡាអេឡិចត្រូនិកចល័តធំជាងគេគឺនៅក្នុងតំបន់អាស៊ីប៉ាស៊ីហ្វិកដែលមានតម្លៃ 27.5 ពាន់លានដុល្លារ។ ឧទាហរណ៍ Arena of Valor មានអ្នកលេងសកម្មជាង 200 លាននាក់រួចហើយនៅក្នុងប្រទេសចិនតែមួយ ពីមុនត្រូវបានគេស្គាល់ថាជាកិត្តិយសនៃស្តេច ។
នៅក្នុងការប្រកួតវគ្គផ្តាច់ព្រ័ត្រនៃការប្រកួតបាល់ទាត់ពិភពលោក Arena of Valor (AoV) ដែលធ្វើឡើងនៅរដ្ឋកាលីហ្វ័រញ៉ា។ព្រោះអ្នកណាដែលមានជំនាញនេះអាចចូលមកលេងកីឡាអេឡិចត្រូនិកបាន រួមទាំងភេទ អាយុ និងជនពិការ ដែលការកើនឡើងនៃអ្នកប្រើប្រាស់ទូរសព្ទដៃក៏បង្កើតបាននូវអត្តពលិកកីឡាអេឡិចត្រូនិកជាច្រើនប្រភេទ ។
មិនថាមនុស្សចាស់ ឬសូម្បីតែជនពិការ តាមរយៈ Esports កីឡាត្រៀមនឹងទទួលយកនៅក្នុងសង្វៀនកីឡាអូឡាំពិក។ ហើយវាជាឱកាសថ្មីសម្រាប់ប្រទេសថៃដែលត្រូវកែឥរិយាបថដើម្បីមើលកីឡាអេឡិចត្រូនិកជាកីឡាដែលមានផ្នត់គំនិត មានផែនការ ហើយនឹងក្លាយជាឧស្សាហកម្មថ្មីដ៏អស្ចារ្យក្នុងរយៈពេល 2 ទៅ 5 ឆ្នាំខាងមុខ។
Esports start ជាហ្គេមកីឡាអេឡិតត្រូនិចក្នុងបច្ចេកវិទ្យាទំនើប
Esports start ជាហ្គេមកីឡាអេឡិតត្រូនិចក្នុងបច្ចេកវិទ្យាទំនើប មានប្រភេទហ្គេមជាច្រើនដែលធ្លាក់ចូលទៅក្នុងបណ្តាញ e-sports មិនថាជាប្រភេទដែលទាមទារផែនការ យុទ្ធសាស្ត្រ លេងជាក្រុម ។ វាមិនខុសពីកីឡាធម្មតាទេ ហើយកីឡាអេឡិចត្រូនិកមានកម្រិតទាប ជាងកីឡាធម្មតា ពោលគឺមិនមានការកំណត់អាយុ និងភេទទេ ព្រោះកីឡាទូទៅផ្តោតសំខាន់លើការអនុវត្តរាងកាយ ។
ដែលបណ្តាលឱ្យមានគុណសម្បត្តិ និងគុណវិបត្តិផ្សេងៗគ្នា ប្រភេទហ្គេមដែលប្រើក្នុងការប្រកួតកីឡាអេឡិតត្រូនិចមានដូចខាងក្រោម ។ RTS (យុទ្ធសាស្ត្រពេលវេលាពិត) គឺជាហ្គេមយុទ្ធសាស្ត្រ ដោយការកសាងកងទ័ពដ៏ខ្លាំងរបស់ខ្លួន ដើម្បីប្រយុទ្ធប្រឆាំងនឹងកងទ័ពរបស់សត្រូវដូចជាសិប្បកម្មផ្កាយជាដើម ។ MOBA (Multiplayer Online Battel Arena) គឺជាហ្គេមដែលអ្នកលេងគ្រប់គ្រងតួអក្សរតែមួយ ។
ដែលជាការលាយបញ្ចូលគ្នានៃសកម្មភាព និងពេលវេលាពិត ដោយផ្តោតសំខាន់លើការលេងជាក្រុម ដូចជា DOTA2 LoL ROV ជាដើម ។ FPS (First Person Shooter) គឺជាហ្គេមបាញ់មនុស្សដំបូង ។ ជាមួយនឹងមុំកាមេរ៉ាដែលអ្នកលេងនឹងឃើញតែដៃកាន់អាវុធរបស់តួអង្គ ដូចជា Counter-Strike, Overwatch ជាដើម ។ FIGHTING (ហ្គេមប្រយុទ្ធ) គឺជាហ្គេមដែលអ្នកលេងត្រូវតែគ្រប់គ្រងតួអង្គមួយដើម្បីប្រយុទ្ធជាមួយសត្រូវក្នុងចម្ងាយជិត ។
ជាមួយនឹងកម្រិតថាមពលស្មើគ្នាសម្រាប់ភាគីនីមួយៗ ដូចជា Street Fighter ជាដើម ។ SPORT (Sport Game) គឺជាហ្គេមប្រភេទកីឡាផ្សេងៗដូចជា បាល់ទាត់ បាល់បោះ ដូចជា FIFA NBA 2K ជាដើម ។ BATTLE ROYALE (Battlegrounds Game) ជាហ្គេមមួយដែលមានរចនាបថស្រដៀងគ្នានឹង FPS ប៉ុន្តែអ្វីដែលសំខាន់គឺការរស់រានមានជីវិត មនុស្សចុងក្រោយជាប្រភេទហ្គេមដែលកំពុងតែទទួលបានការពេញនិយមដូចជា PUBG, Fortnite ជាដើម ។ ការមកដល់នៃកីឡា Esports បានផ្តល់នូវការកើនឡើងដល់អាជីពថ្មី ដូចជា casters ដែលពិនិត្យមើលហ្គេមនៅពេលកំពុងលេង ។
បង្កើតប្រភពប្រាក់ចំណូលផ្សេងទៀត ។ ឬជាអត្តពលិកកីឡាអេឡិចត្រូនិក ព្រោះមានការប្រកួតជាច្រើននៅបរទេស ហើយទទួលបានរង្វាន់ខ្ពស់ កីឡាអេឡិចត្រូនិក ដែលលេងច្រើនជាងគេគឺហ្គេម LoL (League of Legends) ដែលមានអ្នកលេងជាង 70 លាននាក់នៅទូទាំងពិភពលោក ។ កីឡា Esports ត្រូវបានបែងចែកទៅជាកម្រិតស្ម័គ្រចិត្ត ពាក់កណ្តាលអាជីព និងកម្រិតអាជីព ។ ដូចកីឡាភាគច្រើនដែរ មានការប្រកួត និងលីក គិតត្រឹមឆ្នាំ 2017 ចំនួនអ្នកទស្សនាកីឡាអេឡិចត្រូនិកមានចំនួនប្រហែល 385 លាននាក់នៅទូទាំងពិភពលោក ។
កីឡាអេឡិចត្រូនិកEsports ថ្វីបើវាចាប់ផ្ដើមមិនយូរប៉ុន្មានក៏ដោយ ប៉ុន្តែក្រុមហ៊ុននៅក្នុងការអភិវឌ្ឍន៍ហ្គេម ហើយក្រុមហ៊ុនឯកជនកំពុងទទួលបានការចាប់អារម្មណ៍យ៉ាងខ្លាំង ។ រួមទាំងរដ្ឋាភិបាលជួយដល់ការអភិវឌ្ឍសមត្ថភាពកុមារ និងយុវជន ដោយប្រើប្រាស់បច្ចេកវិទ្យា ដើម្បីជំរុញវិស័យEsportsនៅក្នុងប្រទេសផងដែរ ។
ហ្គេមកីឡាអេឡិតត្រូនិចបានរីកចម្រើនយ៉ាងឆាប់រហ័ស
ពេញមួយរយៈពេលដែលហ្គេមកំពុងកើនឡើងឥតឈប់ឈរ សហគមន៍ ឬសហគមន៍អ្នកលេងហ្គេមក៏រីកចម្រើនយ៉ាងឆាប់រហ័សផងដែរ។ ការលេចឡើងនៃក្រុមមនុស្សដែលមានចំណង់ចំណូលចិត្តដូចគ្នា។ បានពិភាក្សា និងផ្លាស់ប្តូរដោយផ្ទាល់ទៅកាន់អ្នកផលិត។ ហើយអ្នកផលិតមើលឃើញឱកាសទាំងនោះជាមួយនឹងទំហំអតិថិជនទំហំប៉ុនណា ។ តើនិន្នាការនឹងទៅជាយ៉ាងណា? ដូច្នេះការរីកចម្រើននៃឧស្សាហកម្មហ្គេមបានបន្តពង្រីកជាពិសេស ។
ក្នុងចំណោមអ្នកលេងដែលមានភាពច្បាស់លាស់គ្រប់គ្រាន់ដើម្បីមើលឃើញទិសដៅនៃការវិនិយោគបន្ថែមទៀតដោយមានទំនុកចិត្ត ដូចជាក្រុម Atari VCS Bundeliga នៅប្រទេសអាល្លឺម៉ង់ជាដើម ។ សព្វថ្ងៃមានការប្រកួត Esport ផ្សេងៗគ្នាជាច្រើននៅតាមតំបន់នីមួយៗ ដូចជា ROV, DOTA2, LOL, CS:GO, Overwatch ឬ PUBG ជាដើម។កម្មវិធីរង្វាន់ដ៏គួរឱ្យចាប់អារម្មណ៍បំផុតមួយគឺ DOTA2 ជាមួយនឹងប្រព័ន្ធរង្វាន់ហៅថា Pool ។
រង្វាន់ដែលបង្កើតបានដោយការទិញ Battle Pass ដែលផ្តល់រង្វាន់ក្នុងហ្គេម និងការតុបតែងរាងកាយតួអង្គ ។ ការទិញសំបុត្រទាំងនេះនឹងត្រូវរាប់បញ្ចូលទៅក្នុងរង្វាន់នៃការប្រណាំង ។ ជាមួយនឹងការទិញជាបន្តបន្ទាប់ រង្វាន់នៅតែបន្តកើនឡើងផងដែរ ជាមួយនឹងរង្វាន់ Pool ដែលមានតម្លៃរហូតដល់ 40 លានដុល្លារអាមេរិក ។
បើឃើញថាការលេងហ្គេមអាចជាអាជីព? នៅក្នុងពិភពលោកសព្វថ្ងៃនេះ មនុស្សម្នាក់ត្រូវតែឆ្លើយយ៉ាងម៉ឺងម៉ាត់ថាវាអាចទៅរួច។ ព្រោះមានមនុស្សជាច្រើនកំពុងផ្សាយបន្តផ្ទាល់ហ្គេម ឬនឹងធ្វើវីដេអូឃ្លីបពន្យល់សាច់រឿង។ ផ្តល់សុភមង្គលដល់ទស្សនិកជនផងដែរ ។ ប៉ុន្តែនៅពេលដឹងថាវាអាចជាកីឡាឬអត់នោះ មនុស្សជាច្រើនប្រហែលជានៅមិនទាន់ប្រាកដនៅឡើយ ។
បញ្ហាសំខាន់គឺនិយមន័យនៃ ‘កីឡា’ អត្តពលិកមួយចំនួនបានបញ្ចេញមតិថា អ្វីទៅជាកីឡាក៏ត្រូវតែផ្តល់សារៈសំខាន់ដល់សកម្មភាពរាងកាយ ឬរាងកាយផងដែរ ។ តាមនិយមន័យរបស់ Cambridge កីឡាត្រូវបានកំណត់ថាជាហ្គេម ការប្រកួត ឬសកម្មភាពណាមួយដែលទាមទារការលះបង់កម្លាំងកាយ និងជំនាញដែលត្រូវលេងដោយច្បាប់សម្រាប់ការកម្សាន្ត ឬគោលបំណងអាជីព។
ដូច្នេះហើយ លក្ខខណ្ឌសំខាន់សម្រាប់ប្រាប់ថាតើកីឡា esports ជាកីឡាឬអត់គឺ ‘រាងកាយ’ ពីព្រោះជំនាញ ។ ការអនុវត្ត វិន័យ ភាពប៉ិនប្រសប់ ការឆ្លុះបញ្ចាំង ឬការសម្របសម្រួលនៃសរីរាង្គផ្សេងៗក្នុងការលេងហ្គេមគឺមានវត្តមានទាំងអស់ ។ ហើយចុងក្រោយបំផុតសម្រាប់ប្រទេសថៃ មិនយូរប៉ុន្មាន Esports ត្រូវបានបញ្ចូលជាផ្លូវការជាកីឡាអាជីពនៅក្នុងប្រទេស នេះជាផ្នែកមួយដោយសារការរីកចម្រើននៃឧស្សាហកម្មហ្គេម Esport ។