Snooker លើអនឡាញ មានច្បាប់ និងប្រភេទផ្សេងៗ
Snooker លើអនឡាញ គឺជាកីឡាដែលមានការពេញនិយមមិនចាញ់ កីឡាផ្សេងៗទេត្រូវតែនិយាយថាការចូលមក ភ្នាល់លើស្នូកឃ័រពិភពលោកតាមអ៊ីនធឺណិត វាជាហ្គេមកីឡានៅលើយុមួយផ្សេងទៀតដែលអ្នកលេងល្បែងធ្វើការទទួលស្គាល់នឹងជ្រើសរើសលេង ហើយឧបករណ៍សម្រាប់លេងគឺមានឈើបុកស្នូកឃ័រ គ្រាប់ស្នូកឃ័រ និងមានក្រណាត់ដែលក្រាលលើតុ ដោយគេហទំព័រល្បែងអនឡាញ ។
គេហទំព័រសំខាន់របស់យើងបានបើកផ្ដល់សេវាកម្ម និងផ្សាយបន្ដផ្ទាល់បែបបុរាណនៃ ហ្គេមស្នុកឃើប៉ុកបីយែការប្រកួតប្រជែងនេះតាមរយៈ រូបបែបនៃការផ្សាយបន្តផ្ទាល់នៅ ក្នុងបណ្តាញអនឡាញ ផ្តល់ជូនដោយផ្ទាល់ដល់ដៃ អ្នកភ្នាល់ឲ្យបានឈ្នះនឹងលើកទឹកចិត្តដូចជា បានអង្គុយនៅក្បែរគែមតុតែម្ដង រូបភាពសំឡេងច្បាស់ មិនមានការរអាក់រអួលណាមួយឲ្យរំខានអ្នកនោះទេ ។
ប្រៀបដូចបានអង្គុយ នៅជាប់ការប្រកួតក៏ថាបាន លើសពីនេះ អ្នកភ្នាល់អាចដាក់ ភ្នាល់ស្នូកឃ័រអាចរកប្រាក់ចំណូលបានពិតប្រាកដលើអ្នកលេងដែលពួកគេចូលចិត្ត ហើយទទួលបានប្រាក់ចំណេញចូល ទៅក្នុងគណនីរបស់អ្នកភ្លាមៗ ប្រសិនបើអ្នកជ្រើសរើស ទស្សន៍ទាយលទ្ធផលបានត្រឹមត្រូវ។
ស្នូកឃ័រ(Snooker)គឺជាកីឡាមួយប្រភេទ ដែលមានរាង្គបួនជ្រុងហើយ មានគ្រាប់ស្នូកឃ័រដែលមានពណ៌ផ្សេងៗ ក្នុងការលេងដោយអ្នក លេងត្រូវតែដាក់ភ្នាល់គ្រាប់ស្នូកឃ័រនីមួយៗ ដែលធា្លក់ចូលទៅ ក្នុងរន្ធដែលមាន ពិន្ទុខុសៗគ្នានៅលើតុ ហើយមានច្បាប់ និងប្រភេទផ្សេងៗ នៅក្នុងស្នូកឃ័រមានដូចខាងក្រោម៖
1. ស្នូកឃ័រធម្មតា(Normal Snooker)សម្រាប់ការលេងស្នូកឃ័រធម្មតា មានគ្រាប់ស្នូកឃ័រទាំងអស់ ១៥ គ្រាប់ ហើយគ្រប់នីមួយៗមានពណ៌ផ្សេងៗគ្នា ហើយមានគ្រាប់ពណ៍ក្រហម ៧ គ្រាប់ និងគ្រប់ពណ៌ផ្សេងៗទៀត ៧ គ្រាប់ (លឿង ២ បៃតង ៣ ស្ករ ៣ ខៀវ ៣ ផ្កាឈូក ៤ គ្រាប់ ខ្មៅ ៥ គ្រាប់ ត្នោត ៦ គ្រាប់ )។
– ដោយច្បាប់ស្នូកឃ័រ អ្នកលេងត្រូវតែ ចាប់ផ្តើមដោយការវាយគ្រប់ពណ៌ក្រហម ហើយប្រសិនបើវាចូល ពួកគេនឹងរកបានពិន្ទុដោយផ្អែកលើតម្លៃនៃគ្រាប់ (ចាប់ផ្តើមពី 1 ពិន្ទុ និងកើនឡើងទៅរឿយៗ ទៅតាមគ្រាប់ ដែលចូលទៅក្នុងរន្ធ)។
– នៅពេលដែលអ្នកលេងមិនអាច វាយគ្រាប់ពណ៍ក្រហមឲ្យចូលបានទៀត ក៏ត្រូវជ្រើសរើសពណ៌ផ្សេងៗ ទៀតតាមលំដាប់ (ក្នុងគ្រាប់ពណ៌នីមួយៗមានពិន្ទុខុសៗគ្នា)។
– អ្នកលេងត្រូវតែ តម្រៀបគ្រាប់ឲ្យចូលទៅក្នុងរន្ធ តាមលំដាប់ឡើងនៃពិន្ទុ។
– នៅពេលដែលគ្រាប់ទាំងអស់ត្រូវ បានចូលទៅក្នុងរន្ធ អ្នកដែលមានពិន្ទុច្រើនជាងគេឈ្នះការប្រកួត។
2. ស្នូកឃ័រប្រាំបួនរន្ធ (Snooker Nine-Ball)បែបនេះគឺស្រដៀងទៅនឹងស្នូកឃ័រធម្មតា ប៉ុន្តែវាមានគ្រាប់ស្នូកឃ័រត្រឹមតែ៩គ្រាប់ប៉ុណ្ណោះ ហើយមានពេលវេលាកំណត់ក្នុងការលេង។
3. ស្នូកឃ័របែបវាយគ្រាប់តាមលំដាប់លំដោយ (Rotation Snooker)នៅក្នុងហ្គេមនេះអ្នកលេងត្រូវលេងគ្រាប់ពណ៌ទៅតាមលំដាប់ដែលបានកំណត់ ដោយការចាប់ផ្តើមគ្រាប់ពណ៌ក្រហមមួយគ្រាប់ បន្ទាប់មកលេង គ្រាប់ពណ៌ពីរគ្រាប់ ហើយតទៅរៀងតាមលំដាប់ទៅរឿយៗអ្នកលេងបានពិន្ទុតាមតម្លៃនៃគ្រាប់ដែលចូលទៅក្នុងរន្ធ ហើយប្រសិនបើចូលគ្រាប់ពណ៌ដែលបានកំណត់តាម លំដាប់នឹងទទួលបានពិន្ទុបន្ថែម។
4. ស្នូកឃ័របែបវាយគ្រាប់ចូលទៅក្នុងរន្ធតាមពណ៌នីមួយៗ (Snooker by Color)
– នៅក្នុងវិធីនេះអ្នកលេងត្រូវ លេងគ្រាប់ពណ៌ដូចដែលបានកំណត់ ដោយមានគ្រាប់ស្នូកឃឺ ហើយនឹងទទួលបានពិន្ទុដោយផ្អែកលើតម្លៃនៃគ្រាប់ដែលចូលក្នុងរន្ធ។
– អ្នកលេងត្រូវតែជ្រើសរើសគ្រាប់ពណ៌ក្នុងការលេងជុំនីមួយៗ ហើយព្យាយាមវាយឲ្យចូលទៅ ក្នុងរន្ធដើម្បីទទួលបានពិន្ទុស្នូកឃ័រជាកីឡា ដែលទាមទារជំនាញក្នុងការវាយគ្រាប់ស្នូកឃ័រ គោលដៅហ្គេមគឺវាយគ្រាប់ ចូលឱ្យបានច្រើនបំផុត ដើម្បីឈ្នះហ្គេម ឬទទួលបានពិន្ទុខ្ពស់បំផុតក្នុងការប្រកួត។
Snooker លើអនឡាញ ប្រភេទនៃការដាក់ភ្នាល់ស្នូកឃ័រអនឡាញដែលតែងតែជួបជាញឹកញាប់
Snooker លើអនឡាញ គឺជាកីឡាដែលពេញនិយម ទូទាំងពិភពលោកវាត្រូវបាន គេចាត់ទុកថាជាហ្គេមកីឡា ដែលប្រើការផ្តោតអារម្មណ៍ ប្រាជ្ញា ការដោះស្រាយហ្គេម និងភាពត្រឹមត្រូវដែលនឹង ឈ្នះការប្រកួតជាយថាហេតុ។ ទោះជាយ៉ាងណាក៏ដោយ ចំណាប់អារម្មណ៍នៃ ហ្គេមកីឡាប្រភេទនេះបានចាប់ផ្តើម ដោយទាហានអង់គ្លេសបានបង្កើត ឡើងសម្រាប់ការកម្សាន្តរហូតដល់វា ត្រូវបាននាំយកមកលេងកីឡាក្នុងពិភពលោក ។
– ការភ្នាល់លើជើងឯកនៃការប្រកួតសម្រាប់រូបបែបនេះ អ្នកអាចភ្នាល់លើអ្នកឈ្នះក្នុង ការប្រកួតហ្គេមស្នូកឃ័រក្នុងកម្មវិធីនីមួយៗ អ្នកលេងអាចដាក់ ការភ្នាល់មុនពេលដែលការប្រកួតនិងចាប់ផ្តើម ឬជម្រើសមួយទៀតគឺដាក់ ភ្នាល់លើអ្នកលេងក្នុងអំឡុងពេលប្រកួត តាមពិតពេលខ្លះរង់ ចាំរហូតដល់សកម្មភាពចាប់ផ្តើមឡើងមុន និងដាក់ភ្នាល់នោះវាកាន់តែមានតម្លៃ (ដោយសារតែអត្រានៃតម្លៃហាងឆេង) ។
នេះគឺជាការភ្នាល់បែបពីដើម អ្នកគ្រាន់តែភ្នាល់ដើម្បីទស្សន៍ទាយថា តើអ្នកលេងណានឹងឈ្នះនៅ ក្នុងកម្មវិធីការប្រកួតនោះ? ដោយជាធម្មតារូបបែបនេះវា គឺជាការដាក់ភ្នាល់បែបទុកជាមុន ដើម្បីទស្សន៍ទាយថា តើអ្នកណានឹងក្លាយជា ម្ចាស់ជើងឯកក្នុងកម្មវិធីនោះ? ដោយនៅក្នុងទីផ្សារនេះ យើងនិងណែនាំឱ្យអ្នកថ្មីសាកល្បងដាក់ភ្នាល់ ។
ដោយសារតែអោយងាយស្រួលយល់ ហើយមិនមានពន្លឺអ្វីឡើយ ហើយអត្រានៃហាងឆេងនឹងត្រូវ កាត់បន្ថយទៅតាមរូបបែបនៃអ្នកលេងម្នាក់ៗ ក្នុងរយៈពេលនីមួយៗ ឧទាហរណ៍ប្រសិនបើរូបបែបលេងល្អ អ្នកនឹងទទួលបានតម្លៃនៃហាងឆេង ក្នុងនាមជាជើងឯកទាប ព្រោះមានឱកាសឈ្នះច្រើនជាង ជាដើម។
– ការទស្សន៏ទាយពិន្ទុដែលត្រឹមត្រូវ សម្រាប់នៅក្នុងរូបបែបនេះ នៅក្នុងហ្គេមស្នូកឃ័រ និងត្រូវមានការរាប់ពិន្ទុ ដែលសម្រាប់នៅក្នុងលក្ខខណ្ឌ នៃការដាក់ភ្នាល់ អ្នកទទួលការភ្នាល់ធ្វើ ការផ្តល់ជូនអត្រានៃហាងឆេង អោយនៅជាមួយជួរនៃពិន្ទុ ដើម្បីអោយយើងបាន ជ្រើសរើសទស្សន៏ទាយ និងដាក់ការភ្នាល់ ដោយបន្ថែមពីលើ ការទស្សន៏ទាយលទ្ធផលនៃពិន្ទុ ហើយអាចមានទីផ្សារ ដែលប្រហាក់ប្រហែល គួរឱ្យចាប់អារម្មណ៍ផ្សេងៗ ទៀត ដូចជាភាពខុសប្លែកគ្នានៃពិន្ទុក្នុងការឈ្នះ-ចាញ់ ឬការទស្សន៏ទាយចំនួនកំណត់ទាំងអស់នៃហ្គេមនីមួយៗ។
– ការភ្នាល់លើលទ្ធផលគ្រាប់តរូបបែបនេះ គឺជាការភ្នាល់បែបបុរាណដែលមាន ការផ្តល់ជូនពិន្ទុតទៅឱ្យអ្នករង ដើម្បីបន្ថែមឱ្យភាគី ទាំងសងខាងកាន់តែស៊ីសង្វាក់ គ្នាសម្រាប់ការដាក់ភ្នាល់ វាដូចគ្នាជាមួយនឹងការផ្តល់គ្រាប់តដល់ក្រុមរងនៅក្នុងកីឡាបាល់ទាត់ ដែលជាការភ្នាល់លើទីផ្សារនេះវា ជាការដែលនិយមសម្រាបអ្នកលេង នៅក្នុងអាស៊ីដែលធ្លាប់ស្គាល់ទីផ្សារ ជាមួយនឹងទីផ្សារគ្រាប់តនោះ។
– ការដាក់ភ្នាល់បែបវគ្គសម្រាប់ទីផ្សារនេះ នៅក្នុងការប្រៀបធៀប ក៍ដូចជាការទាយថាអ្នកណានឹងឈ្នះ តែវាជាខ្នាតតូចជាង នោះគឺជាការទស្សន៏ទាយក្នុងមួយជុំ ឬក្នុងមួយវគ្គ (ឬស្រដៀងនឹង ការទស្សន៍ទាយលទ្ធផល នៃពាក់កណ្តាលទីមួយ – ពាក់កណ្តាលទីពីរ នៅក្នុងការភ្នាល់បាល់ទាត់) ដោយអ្នកភ្នាល់អាចជ្រើសរើសបាន ថានៅក្នុងវគ្គនីមួយៗ នៃការប្រកួតនោះ តើអ្នកកីឡាភាគីណានឹងឈ្នះ?
– ទស្សន៏ទាយចំនួនគ្រាប់ ខ្ពស់ឬទាបជាធម្មតា ការលេងស្នូកឃឺត្រូវបានបែងចែកទៅជាឈុត ហើយផ្នែកនៃច្បាប់នេះក៍ត្រូវបានក្លាត ជាប្រធានបទមួយសម្រាប់ការភ្នាល់ដូចគ្នា ហើយប្រភេទនៃការភ្នាល់ នេះគឺជាការទស្សន៏ទាយចំនួនឈុតថា តើនៅក្នុងការប្រកួតនេះ និងមានទាំងអស់ប៉ុន្មានគ្រាប់? ដែលអ្នកទទួលការដាក់ ភ្នាល់បានកំណត់ចំនួនគ្រាប់ ហើយអោយអ្នកជ្រើសរើសទស្សន៏ទាយថា តើចំនួនគ្រាប់សរុប ដែលត្រូវប្រកួតជាមួយនឹងខ្ពស់ ឬទាបជាងចំនួនលេខ ដែលបានកំណត់។
– ការដាក់ភ្នាល់អ្វីផ្សេងៗ ការភ្នាល់បែបអ្វីផ្សេងៗទៀតអាចជា “អ្នកលេងដែលនិងអាច ចូលកាន់ជុំចុងក្រោយ”, “អ្នកឈ្នះ” ឬពេលខ្លះប្រសិនបើមាន ចំណង់ចំណូលចិត្តច្បាស់លាស់ដែលនិងឈ្នះ អ្នកអាចភ្នាល់ លើប្រធានបទនេះគឺ “អ្នកឈ្នះគឺមិនបានពេញ” ដើម្បីបង្កើតទីផ្សារនៃការដាក់ភ្នាល់ ដែលមានការប្រកួតប្រជែងកាន់តែខ្ពស់ឡើង។
នេះគឺជាប្រភេទហ្គេមស្នូកឃ័រ ដែលអ្នកអាចជួប ជាញឹកញាប់សម្រាប់ការវិនិយោគ លើការភ្នាល់កីឡាស្នូកឃឺ ទោះជាយ៉ាងណាក៏ដោយ ការដាក់ភ្នាល់គ្រប់រូបបែបត្រូវតែសិក្សា និងវិភាគហ្គេមអោយបានលម្អិត ហើយជ្រើសរើសគេហទំព័រ ដែលអាចទុកចិត្តបាន ហើយមានការផ្តល់នូវអត្រានៃ ការសងប្រាក់ដែលមានតម្លៃនៃការវិនិយោគ ដើម្បីមានឱកាសក្នុង ការរកប្រាក់អោយបានកាន់តែច្រើនឡើង។
ច្បាប់ការប្រកួតស្នូកឃ័រមានច្បាប់យ៉ាងលម្អិត
ដូច្នេះ យើងនឹងណែនាំអ្នកអំពីមូលដ្ឋានគ្រឹះ នៃច្បាប់នៃការប្រកួតស្នូកឃ័រលំដាប់អាជីព ជាទូទៅ មានច្បាប់ និងបទប្បញ្ញត្តិមួយចំនួនដែលគួរតែដឹង។
1. ការចាប់ផ្តើមហ្គេម៖ ស្នូកឃ័រត្រូវបានលេង នៅលើតុទំហំស្តង់ដារដែលមានរន្ធស្នូកឃ័របីជួរ ជាមួយនឹងលំនាំពណ៌បៃតង ដើម្បីតុបតែងនៅលើតុស្នូកឃឺ នឹងមានគ្រាប់ស្នូកឃ័រចំនួន ១៥ គ្រាប់ នៅក្នុងហ្គេម។
2. ការចាប់ផ្តើមហ្គេម៖ ការចាប់ផ្តើមហ្គេមគឺការ តម្រៀបគ្រាប់ស្នូកឃ័រដាក់ទៅលើតុពណ៌បៃតង ហើយអ្នកលេងចាប់ផ្តើមលេង ដោយការវាយគ្រាប់ស្នូកឃ័រ។
3. ការបើកហ្គេម៖ ហ្គេមចាប់ផ្តើមដោយ ការវាយគ្រាប់ស្នូកឃ័រដំបូង ហើយអ្នកលេងត្រូវតែធ្វើឱ្យគ្រាប់ស្នូកឃ័រឲ្យទៅប៉ះទៅ នឹងគ្រាប់ដែលមានតម្លៃពិន្ទុ (ពិន្ទុ)ខ្ពស់បំផុតដែលអាចធ្វើទៅបាន។
4.ពិន្ទុ៖ ដើម្បីទទួលបានពិន្ទុ (ពិន្ទុ) អ្នកលេងត្រូវតែធ្វើឱ្យគ្រាប់ស្នូកឃ័រធ្លាក់ចូលទៅក្នុងរន្ធតាមលំដាប់។
5. ការលេង៖ អ្នកលេងនឹងលេងក្នុងមួយជុំ ហើយអាចធ្វើឱ្យគ្រាប់ស្នូកឃ័រជា ច្រើនធ្លាក់ចូលទៅក្នុងរន្ធក្នុងមួយជុំ អ្នកនឹងអាចទទួលបានពិន្ទុ បន្ថែមអ្នកលេងត្រូវយកឈើបុកស្នូកឃ័រដើម្បីវាយគ្រាប់ ដោយត្រូវវាយគ្រាប់ឲ្យចូលទៅក្នុងរន្ធ។
6. សម្រេចចិត្តលើហ្គេម៖ ហ្គេមនឹងបញ្ចប់នៅពេល ដែលអ្នកលេងដែលរកបានពិន្ទុ ក្នុងហ្គេមច្រើនជាងគេបានដល់ ចំនួនពិន្ទុដែលបានកំណត់ ឬនៅពេលដែលអ្នក លេងវាយគ្រាប់ស្នូកឃ័រឲ្យចូលនៅក្នុងហ្គេម។
7. ពិន្ទុពិសេស៖ ក្នុងករណីខ្លះ នឹងមានពិន្ទុពិសេស ដែលនឹងទទួលបាន ប្រសិនបើអ្នកលេងជោគជ័យ ក្នុងការវាយគ្រាប់ស្នូកឃ័រដែលពិបាក និងស្មុគស្មាញ ដូចជាគ្រាប់ស្នូកឃ័រ ដែលមានពណ៌ខ្មៅជាដើម (គ្រាប់ពិសេស)។
8.ការធ្វើខុស៖ អ្នកលេងត្រូវតែប្រយ័ត្នក្នុងការរកពិន្ទុ និងមិនត្រូវវាយគ្រាប់ស្នូកឃ័រឲ្យ ចូលទៅក្នុងរន្ធខុស ឬវាយគ្រាប់ស្នូកឃ័ររបស់គូប្រកួត ប្រសិនបើអ្នកបំពានច្បាប់ អ្នកនឹងត្រូវពិន័យកាត់ពិន្ទុ។
9. ការទូទាត់ និងរង្វាន់៖ ការប្រកួតស្នូកឃ័រជាធម្មតា មានការចាយប្រាក់ និងរង្វាន់ប្រគល់ជូនអ្នកឈ្នះ ដោយយោងតាមច្បាប់នៃការប្រកួតនីមួយៗ ជារឿយៗមានរង្វាន់សម្រាប់អ្នកឈ្នះជុំ និងរង្វាន់សម្រាប់អ្នកឈ្នះពិន្ទុខ្ពស់បំផុត។
នឹងមានច្បាប់ និងបទប្បញ្ញត្តិផ្សេងៗ ទៀតទាក់ទងនឹងការប្រកួតស្នូកឃ័រផងដែរ វាមានភាពខុសគ្នាទៅតាមទីតាំង ឬគេហទំព័រនីមួយៗ ដែលអ្នកបានជ្រើសរើសលេង សូមជ្រាបថា ច្បាប់សម្រាប់ការប្រកួតស្នូកឃ័រអាចខុសគ្នាអាស្រ័យ លើបទប្បញ្ញត្តិនៃការប្រកួតនីមួយៗ ហើយសំខាន់បំផុត អ្នកគួរតែអនុវត្តតាមយ៉ាងតឹងរ៉ឹងនូវច្បាប់ និងបទប្បញ្ញត្តិដែលមានចែង ក្នុងការប្រកួតនោះ ដើម្បីកុំឱ្យមានការភ័ន្តច្រឡំ ឬមានកំហុសក្នុង អំឡុងពេលនៃការប្រកួតស្នូកឃ័រ។